Το πολύγλωσσο περιβάλλον αυξάνει την ικανότητα μάθησης

Τα μονόγλωσσα άτομα που ζουν σε περιβάλλον με διαφορετικά γλωσσικά ακούσματα, ακόμα και όταν δεν κατανοούν την γλώσσα, παρουσιάζουν ενισχυμένη ικανότητα γλωσσικής μάθησης και κατανόησης. Αυτό ισχυρίζεται η μελέτη Irvine από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας.

Η ερευνήτρια και συγγραφέας της μελέτης Judith Kroll, UCI Distinguished Professor of language science, αναφέρει ότι:

  • Αξιολογήθηκε πώς επιδρά το πολύγλωσσο περιβάλλον στα μονόγλωσσα άτομα και το φαινόμενο της κοινωνικής γλωσσικής διαφοροποίησης- ποικιλότητας.
  • Η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση ήταν τα Φιλανδικά, γιατί παρουσιάζουν ιδιαιτερότητα και φωνητική αρμονία.
  • Κατά την αξιολόγηση έγινε ανάμειξη 60 φιλανδικών λέξεων και 45 ήχων παρόμοιων με τις λέξεις. Οι συμμετέχοντες καλούνταν να ξεχωρίσουν τις λέξεις από τους ήχους.
  • Έγινε ταυτόχρονη μελέτη της δραστηριότητας του εγκεφάλου στου συμμετέχοντες στην έρευνα, με την χρήση ΗΕΓ-ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος.
  • Τα άτομα που συμμετείχαν ήταν όλα μονόγλωσσα.
  • Η μελέτη έγινε σε περιοχές με διαφορετικά γλωσσικά χαρακτηριστικά.
  • Το 2015, η έρευνα ξεκίνησε στην Πενσιλβάνια, με 34 συμμετέχοντες, μονόγλωσσους, με μητρική γλώσσα τα Αγγλικά. Οι 18 ήταν από περιοχή, όπου το 85,4% είναι λευκοί και μιλούν μόνο Αγγλικά, ενώ το 10,3% μιλούν στο σπίτι και άλλη γλώσσα, εκτός των Αγγλικών.
  • Από το 2016-2019, η έρευνα συνεχίστηκε στα Πανεπιστήμια της California, το Riverside το 2016 και UCI το 2019. Χαρακτηριστικό της Νότιας Καλιφόρνιας, όπου έγινε η έρευνα, είναι ότι το 44% των κατοίκων είναι από μη-αγγλόφωνες οικογένειες και στο Riverside το αντίστοιχο ποσοστό είναι 35,4%

Τα αποτελέσματα της μελέτης κατά την prof. Judith Kroll

  • τα μονόγλωσσα άτομα που ζουν σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα, δέχονται διαρκώς πληροφορίες και αναπτύσσουν την ικανότητα να ξεχωρίζουν τις λέξεις, να προσπαθούν να κατανοήσουν την σημασία τους, ακόμη και όταν δεν γνωρίζουν την γλώσσα.
  • Η καταγραφή της εγκεφαλικής δραστηριότητας με το ΗΕΓ και οι ηλεκτροφυσιολογικές μελέτες δείχνουν σημαντική διαφορά ανάμεσα στους συμμετέχοντες στην μονογλωσσική Πενσιλβάνια και στην πολυγλωσσική Καλιφόρνια.

Στοιχεία:

https://news.uci.edu/2019/08/29/diverse-linguistic-environment-boosts-brain-sensitivity-to-new-learning-uci-study-finds/

Σχετικά άρθρα